Digital sundhedsvejledning - LIVA
Kriterier
- Bo i Aalborg Kommune.
- Fyldt 18 år.
- Motiveret for vaneændringer.
- Patienten skal have en smartphone og forstå at bruge den.
Koncept
Patienten indkaldes til en individuel afklarende samtale, hvor behov, motivation og ønsker afdækkes.
LIVA er en app, der tilbyder sundhedsvejledning digitalt via patientens smartphone.
Patienten får en sundhedsvejleder og sammen udarbejdes personlige, specifikke mål relateret til blandt andet kost, motion, tobak og nikotin.
Der laves ikke kostplaner, kaloriemåling eller træningsprogram.
Patienten registrerer - via sin smartphone - løbende information om adfærd og værdier, som relaterer til de aftalte mål.
Sundhedsvejlederen monitorerer patientens data og vejleder patienten i forhold til målene.
Vejledningen foregår asynkront.
Fortæl patienten om sundhedstilbuddet
- Du skal downloade LIVA app og oprette dig som bruger med koden ”Aalborg”. Du kan også kontakte Center for Sundhedsfremme for at bede om en afklarende samtale.
- Downloader du LIVA, bliver du kontaktet af Center for Sundhedsfremme, som sørger for, at du kommer til en afklarende samtale. Her afklares det, hvilket tilbud der er relevant for dig.
- Vejledningen foregår digitalt gennem hele forløbet.
- Har du spørgsmål, så kontakt Center for Sundhedsfremme på telefon 99 31 69 99.
Tilmelding og visitation
- Læge kan henvise via kommunehenvisning
- Patient kan henvende sig
- Sygehus kan henvise
Center for Sundhedsfremme
Telefon: 99 31 69 99.
Udskriv information til patient
Print information og kontaktoplysninger til patienten- Sidst opdateret den 13.11.2024.